Jaké nemoci avokádo léčí?

Je těžké najít člověka, který by neměl rád ovoce. Každý má „svůj“ obzvláště oblíbený produkt a často je taková láska jasně viditelná již od útlého věku. Ve většině případů máme rádi ovoce a bobule, které jsme zvyklí jíst odmala a které rostou v oblasti našeho bydliště, i když u zámořských produktů se někdy mohou objevit velmi „něžné pocity“. Jedním z těchto podivných produktů může být avokádo – ovoce s velmi specifickou chutí a spoustou vitamínů uvnitř.

Obsah

  1. Účinná péče o citlivou, atopickou pokožku těla
  2. Výstřední ovoce: co víme o avokádu
  3. Výhody avokáda: vitamíny, vláknina, mikroelementy
  4. Avokádo ve stravě: recepty
  5. Vše, co jste chtěli vědět o avokádu
  6. Odrůdy avokáda
  7. Jak vybrat a skladovat avokádo?
  8. Kalorické a nutriční složení avokáda
  9. Jak užitečné je avokádo?
  10. Je avokádo špatné?

Účinná péče o citlivou, atopickou pokožku těla

Výstřední ovoce: co víme o avokádu

Avokádo je ovoce, které je již nějakou dobu známé pro své blahodárné vlastnosti. Už v dávných dobách lidé jedli avokádo pro preventivní a zdravotní účely. Moderní hospodyňky ví, jak jej využít k přípravě nejrůznějších pokrmů, přičemž avokádo může být hlavní ingrediencí i vrcholem celého pokrmu. Ale přívrženci zdravého životního stylu se snaží zařadit toto ovoce do své stravy každý den jako nezávislé občerstvení.

Biologicky je avokádo ovoce, i když je velmi často mylně klasifikováno jako zelenina kvůli své neobvyklé chuti a nutriční hodnotě, které jsou charakteristické spíše pro „suchozemské ovoce“. Avokádo má tvar hrušky, jeho slupka je zelená, pokrytá hlízami, velmi připomíná kůži krokodýla, proto se mu často říká „aligátoří hruška“. Váha jednoho plodu může dosahovat dvou kilogramů, ale na pultech našich obchodů často neskončí ty největší plody. Naprosto všechny části této rostliny s výjimkou dužiny jsou jedovaté.

Obsah kalorií tohoto ovoce je 160 kcal na každých 100 gramů buničiny. Obsahuje pouze 2 g bílkovin, asi 1,6 g sacharidů a celých 15 g tuků! Avokádo neobsahuje cholesterol a má vysoký obsah mononenasycených mastných kyselin. Proto má konzumace tohoto exotického ovoce pozitivní vliv na hladinu glukózy v krvi a hladinu celkového cholesterolu.

Plody avokáda se používají také při přípravě produktů domácí péče. Na základě dužiny ovoce jsou připraveny masky pro péči o pokožku obličeje, které účinně zmírňují záněty a zvlhčují pokožku. Masky s avokádem mají navíc vynikající hojivé a antimikrobiální vlastnosti. Pomáhají vyhlazovat drobné vrásky. Takové masky se také aplikují na vlasy, což eliminuje suchost a lámavost.

READ
Jak vypadá nezralý meloun?

Výhody avokáda: vitamíny, vláknina, mikroelementy

Výhody avokáda: vitamíny, vláknina, mikroelementy

Můžete jíst pouze dužinu ovoce, která obsahuje maximum užitečných látek, jako jsou vitamíny a minerály. Odborníci na zdravou výživu doporučují pravidelně přidávat avokádo do svého jídelníčku, protože se může pochlubit následujícími výhodami:

  • „nejednoznačný“ obsah kalorií. Množství kcal je významnou kvalitou produktu, což lidé, kteří si hlídají postavu, jistě ocení. Ale s obsahem kalorií avokáda není všechno tak jednoduché, toto ovoce může překvapit. Kupodivu avokádo se svým vysokým obsahem kalorií a poměrně vysokým obsahem tuku podporuje hubnutí. Tajemství tohoto účinku spočívá ve vláknině, která dodává pocit plnosti a pomáhá odstraňovat z těla vše nepotřebné;
  • vitamínové složení – avokádo je na vrcholu žebříčku nejúčinnějších pomocníků v boji za krásu a mládí. Avokádo obsahuje vitamíny A a E, které pomáhají udržovat tón pleti a vyhlazují jemné vrásky. Ale pro mladé dívky se avokádo stane asistentem v boji proti akné a akné;
  • ochrana před rakovinou – plody avokáda jsou také bohaté na lutein a kyselinu olejovou, které pomáhají tělu odolávat nemocem. Konzumace pouhé poloviny avokáda denně pomůže ženskému tělu účinněji odolávat rakovině, jako je rakovina prsu;
  • normalizace trávení – konzumace avokáda v čisté formě nebo v salátech či sendvičích vám pomůže zapomenout na zácpu a zažívací potíže, stejně jako na zvýšenou únavu.

Kromě toho avokádo pomáhá normalizovat krevní tlak, zlepšuje zrakovou ostrost a paměť.

Avokádo ve stravě: recepty

Avokádo ve stravě: recepty

Nejste si jisti, jak nejlépe využít avokádo? Kromě toho, že je toto ovoce samo o sobě výživnou svačinkou, může být výborným doplňkem ranních ovesných vloček, salátů a předkrmů. Avokádo je také vhodné pro přípravu lahodných a výživných sendvičů. Recepty nejsou náročné na přípravu, ale chuť jídel je velmi vysoká a jistě osloví všechny členy rodiny. Kombinací avokáda s dalšími produkty v různých variacích můžete objevit zcela nové chuťové nuance tohoto exotického ovoce. Dužinu z avokáda získáte snadno – k tomu je třeba ji rozpůlit, odstranit pecku a pomocí lžíce ji vyjmout. Nejdůležitější je koupit zralé ovoce, jinak vás chuť nezralého avokáda odradí od dlouhodobého vychutnávání si tak exotického jídla.

READ
Jak si umýt vlasy mýdlem?

Z ryb a avokáda je chutný a výživný salát, který bude výbornou druhou snídaní. Je vhodný i pro dietní výživu, jako jedno z hlavních jídel jídelníčku. Recepty jsou velmi rozmanité, jeden z nich vypadá takto:

  • Ovoce avokáda rozdělte na dvě poloviny, odstraňte pecku a uvolněte dužinu. Mělo by se rozdrtit – nakrájet na kostky nebo kostky. Umyjte okurku, nakrájejte na stejné kostky;
  • přidejte obsah jedné konzervy tuňáka (krevety, červené ryby atd.);
  • vše ochutíme citronovou šťávou a rostlinným olejem;
  • přidejte bylinky, pepř, sůl, cibuli podle chuti.

Salát je vhodné spotřebovat brzy po uvaření, protože ryba časem vyteče.

Na bázi avokáda si můžete připravit i velmi chutnou omáčku, která bude výbornou a zdravější alternativou majonézy. Tato omáčka se hodí k celozrnnému pečivu, můžete do ní namáčet kousky zeleniny, kořenit saláty nebo kombinovat se semínky a ořechy. Recept na tuto omáčku vypadá takto:

  • Avokádo oloupejte, odstraňte pecku a dužinu spolu s koprem rozdrťte v mixéru na kaši;
  • přidejte 1 lžičku olivového oleje, stroužek česneku, polévkovou lžíci. lžíce citronové šťávy a 2 polévkové lžíce. lžíce vody;
  • Do již našlehané omáčky přidáme dýňová nebo slunečnicová semínka a dosolíme.

Je lepší ji připravovat v malých porcích a uchovávat v chladničce ne déle než dva dny.

Avokádo je jedním z nejoblíbenějších produktů na pultech obchodů. Najdete ho dokonce i v supermarketech ekonomické třídy. Pojďme si povídat o zdravotních přínosech tohoto ovoce.

Vše, co jste chtěli vědět o avokádu

Toto ovoce (ano, ovoce) se již stalo symbolem zdravého životního stylu. Vegani a vyznavači ketodiety jej milují pro vysoký obsah mononenasycených mastných kyselin a vitamínů. Řekneme vám, jak si vybrat správné avokádo a zařadit ho do svého jídelníčku, abyste získali maximální užitek a předešli možným negativním důsledkům.

Odrůdy avokáda

Ovoce má desítky odrůd, ale v našich obchodech je nejčastěji jen několik, které se vyznačují vynikající chutí, nenáročností při přepravě a trvanlivostí. Mezi nimi:

· Hass – má tmavě hnědou slupku, jemnou mastnou dužinu a drobnou pecku. V Rusku ji lze nalézt po celý rok díky dodávkám z Izraele, Jižní Afriky a Mexika.

· Ettinger – velké podlouhlé plody asi 250 gramů, ale značná část této hmotnosti připadá na velkou kost. Avokádo této odrůdy je nejlepší kupovat od začátku podzimu až do ledna.

READ
Jaké druhy kamene existují?

· fuerte – snadno identifikovatelný podle jasně zelené slupky a malé velikosti, kámen je také malý. Dužnina má lehce travnatou chuť a je ideální do salátů. Obchody hledejte v létě a na podzim.

· Pinkerton – tvarem podobný hrušce, se zelenou pupínkovou slupkou, která se snadno odděluje od dužniny. Ideální jak do guacamole, tak do salátů a smoothies. Sezóna je od podzimu do jara.

Jak vybrat a skladovat avokádo?

První věc, které byste měli věnovat pozornost, je peeling. Mělo by být bez poškození a jakýchkoli skvrn. Zralé plody jsou na dotek mírně měkké, ale ne drobivé. Můžete to zkontrolovat lehkým zatlačením na avokádo v místě připevnění k větvi. Když to přeženete, rychleji se zkazí.

Pravda, ne v každém obchodě seženete dokonale zralé plody. Proces jejich zrání lze doma mírně urychlit vložením do papírového sáčku a uložením na tmavé místo při pokojové teplotě. Na přímém slunci avokádo tvrdne, tmavne a ztrácí své blahodárné vlastnosti. V lednici mimochodem také dlouho nevydrží – jen asi pět dní.

Kalorické a nutriční složení avokáda

Množství kalorií a živin v ovoci závisí do značné míry na odrůdě a zralosti. Zařazením avokáda do jídelníčku je však docela možné zaměřit se na průměrné hodnoty. 100 gramů obsahuje asi 200 kalorií, 20 g tuku, 2 g bílkovin a 7,4 g sacharidů.

Vitamín K – čtvrtina denní potřeby.

Kyselina listová – jedna pětina denní potřeby.

Vysoký obsah vitaminu C.

Vitamíny skupiny B: B1, B2, B3, B5, B6.

Draslík – 14 % denní potřeby.

· Minerály: hořčík, zinek, fosfor.

Mononenasycené mastné kyseliny – 10 g.

Jak užitečné je avokádo?

Častá konzumace ovoce pomáhá snižovat riziko mnoha očních onemocnění (jako je šedý zákal a makulární degenerace). Studie prokázaly, že tohoto účinku je dosaženo díky vysokému obsahu antioxidantů – karotenoidů, luteinu a zeaxantinu. Pro jejich asimilaci je lepší jíst dužinu, která nebyla tepelně upravena.

Avokádo navíc pomáhá až o 20 % snižovat hladinu „špatného“ cholesterolu, který je příčinou mnoha cévních a srdečních onemocnění. A ovoce dělá další produkty zdravějšími a zvyšuje vstřebávání vitamínů B rozpustných v tucích nejméně 2,5krát.

READ
Jak si vyrobit vlastní hnojivo?

Další užitečnou vlastností avokáda je, že pomáhá zhubnout, a to i přes poměrně vysoký obsah kalorií. Experiment ukázal, že lidé, kteří do svého jídelníčku zařadili avokádo, byli méně náchylní k metabolickému syndromu, měli nižší procento přebytečného tuku a také se při jídle cítili rychleji sytí.

Glykemický index tohoto ovoce je pouze 10, což znamená, že je ideální pro dietu lidí s cukrovkou a těch, kteří dodržují systémy výživy Keto, podle Montignaca, Atkinse nebo Dukana.

Je avokádo špatné?

Navzdory obrovskému množství výhod může být v některých případech konzumace avokáda zdraví nebezpečná. Slupka a pecka obsahují mnoho toxinů – neměly by se jíst a dužinu ze slupky byste neměli příliš škrábat, abyste si nezpůsobili intoxikaci. Ovoce je navíc silný alergen. Pokud jste ji ještě nejedli, pak ji zařazujte do svého jídelníčku postupně. A samozřejmě byste neměli uspořádat mono-dietu výhradně na jednom avokádu. Ani při vší své nutriční hodnotě neposkytne tělu složky nezbytné pro normální fungování.

* Tyto informace jsou pouze orientační a neměly by být používány jako lékařský posudek. Poraďte se s odborníkem.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: